onsdag 11. desember 2013

Pepperkakemuffins









I går laget jeg for første gang pepperkakemuffins.
Disse smakte rett og slett skikkelig godt 
og ble populære hos store og små i huset.



Oppskrift:
100 gr romtemperert smør
125 gr sukker
Disse røres hvitt.

175 gr mørk sirup og
1 egg og en eggeplomme tilsettes.

260 gr hvetemel
1 ss kakao
1 1/2 ts kanel
1/2 ts malt muskatt
1 knivsodd malt ingefær
1 knivsodd malt nellik
1/2 ts salt
1 ts bakepulver

Det tørre blandes og siktes inn i resten.
Skal røres forsiktig.

Tilsett til slutt 1 1/2 dl varm melk.


Røren fylles i 2/3 fulle muffinsformer. 
Best resultat blir det hvis formene settes i 
muffinsbrett som feks kjøpes billig på Ikea.
Da flyter de ikke så utover og holder formen.

Røren holder til 15-20 muffinser alt ettr str.


Stekes i 15-20 mimutter på 175 grader.



Jeg pyntet muffinsene med et enkelt melishjerte.







Til dette brukte jeg en tesil med melis og
 et hjerte som jeg klippet ut av kartong.
Enkelt og dekorativt.










Ha en strålende desemberkveld.












1 kommentar:

  1. Gleder meg til å bake disse i morgen.
    Ha en fin kveld.
    Mb.

    SvarSlett