tirsdag 10. september 2013

Rørte tyttebær







På en blå tirsdag som dette dessverre ble, så tenkte
jeg det passet med et innlegg med en av 
skogens røde skjønnheter.






Naturen er i disse dager full av frukter, bær og annet 
man kan høste og benytte seg av i matlagingen.
Tanken om kortreist mat, egenproduserte grønnsaker
og hjemmelagede produkter har blitt veldig populær og er veldig "in".
Det er nok et uttrykk for og en motreaksjon mot all den fabrikkproduserte, 
billige og til tider dårlig maten vi får tilbud om i våre butikker.







Vi bruker fremdeles masse ferdigprodukter i vårt hus,
men jeg har blitt mer og mer opptatt av å lage ting fra bunnen 
der jeg kan og der jeg har tid og mulighet.
Synes det er en god følelse å kunne servere en middag der
jeg vet at mengden tilsetningstoffer er på det minimale.
Og gleden ved å hente sin egen mat i naturen har bare blomstret i år.
Spesielt moro er det å kunne gå bare noen skritt på utsiden av tomtegrensen 
og så er skråningen opp mot skogen dekket av røde tyttebær.













Etter noen skjeer med sukker blir det herlig rørte tyttebær
 til våre butikkkjøpte karbonader til middag i dag ;)












Nydelige farger....



Ha en flott tirsdag i ruskeværet.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar