fredag 2. august 2013

Endelig drivhus








Fra den dagen vi flyttet til huset vårt for 6,5 år siden, har det vært en drøm
 for meg å en gang få mitt eget drivhus. 
Vi har gjort masse på hus og i hage, så det har ikke
stått øverst på lista over ting som har blitt prioritert først. 
Men i år ble det endelig tid og mulighet til det :) 
 I fjor gravde vi plassen klar og i sommer begynte jeg selv å legge 
beleggningstein. Er så moro å klare sånne ting selv...







Er ikke veldig sprekt med utvalg og frodige vekster i 
drivhuset siden vi ble ferdig så seint på sommersesongen. 
Men fra våren neste år...
Da skal jeg virkelig prøve meg med forskjellige blomster og grønnsaker.
Her har jeg plantet litt forskjellige urter i en
 skittentøykurv fra Søstrene grene.
De nydelige skilta er fra Festfabrikken.










Disse tomatplantene kan jeg ikke forvente bærer noen frukter.
Men det er stas med dem siden det er ungene som har drevet dem frem 
ved at de i barnehagen har lagt en oppskåret tomat i jorda
 og da har disse plantene vokst opp av dette. 
Fascinerende både for liten og stor. 







Vi sådde erteblomster og gresskar i våres og disse har vokst frem.
Erteblomster er så nydelige og var en selvsagt del av min brudebukett..
Gleder meg til det snart blir blomster på dem.
Her har jeg laget et klatrestativ av 5 passe tykke
 trestammer som jeg fant i skogen.
Disse bant jeg med hamptråd i toppen.
Enkelt, veldig billig og dekorativt.
















Denne gresskarplanten og en til fikk jeg til, 
men de burde nok med fordel ha blitt flyttet inn i drivhuset.
Litt for kald start på sommeren og litt for mørk plass den står nå.
Her er det mye som må læres og erfares :) 




Jeg GLEDER meg til fortsettelsen.





2 kommentarer:

  1. Så gøy med drivhus! Vi ønsker oss et vi også:-) Ha en fin helg! Klem fra Livy

    SvarSlett
  2. Hei på deg!
    Så spennende og gøy!!!
    Flotte bilder du deler med oss!!!

    Ha en fin helg og tusen takk for koselig hilsen inne hos meg :)

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett