onsdag 3. juli 2013

Gamlebyen i Århus






Under vår ferie i Danmark tok vi oss en tur til Århus.
 I stedet for gå rundt i på shopping tok vi heller med 
ungene i gamlebyen. Det var en flott opplevelse.
Her var det nydelig gamle bygninger man kunne titte inn i og folk
som jobbet der var dresset opp i tidsriktig tøy.









Det var mange vakre detaljer, men spesielt denne døren 
fanget min oppmerksomhet.









Himmel og hav så fint det var i blomsteravdelingen. 
Kjøkkenhage, drivhus og de nydeligste planter og urter.














I drivhuset var det så mange fine pelargonium.











Skjønneste Apple blossom. Den har jeg fått en stikling av fra mamma :) 
Som jeg gleder meg til å få drivhuset på plass...






Jeg var innom en herlig liten butikk med mange skjønne duppeditter.
Kjøpte meg noen få ting der og da dette med den største
 selvfølgelighet ble pakket inn i gråpapir og 
ikke minst med en liten bæreanordning,
ble jeg helt i ekstase
Sånn vil jeg også ha i min drømmebutikk :) 






Jeg liiiiiiiiker :) 


2 kommentarer:

  1. Å kjære tid,som jeg lengter til herlige Danmark,når du viser slike bilder som det her..Har vært mange steder i Danmark,men ikke i vakre Århus. Det står på lista neste gang vi tar turen.Helt herlige bilder av alt jeg også LIKER!
    God sommer til deg og dine,klemmmer Vibeke

    SvarSlett
  2. Hei på deg!!!
    Så fin ferie dere også har hatt i Danmark!!! Og så flott en plass dere bodde på!!
    Pottebildene var herlige!!! Og de er helt rå på innpakning i Danmark.
    Svigerinnen min og svogeren min bodde der i 5 år, og julegavene fra dem, kunne nesten ikke åpnes!!! Min først ferietur til Danmark med Stian når jeg var 16 år, var vi også med på St. hans feiring, og det var heks på bålet den gangen også. Vi har også vært på ferie i Danmark!!! Har storkosa oss!!!
    Nå jobber vi en uke, og så er det ferie en uke igjen!!! Herlig med 2 uker ferie i år. Hadde bare 1 i fjor....
    Endelig har jo sommeren kommet, og det er helt herlig!!!

    Kos dere masse!!!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett