torsdag 20. juni 2013

Oreo cakepops







I dag har jeg for første gang prøvd meg på cakepops.
Eldstemann blir snart 6 år og vi feirer han i morgen
 med barnebursdag, før vi reiser avgårde på ferie.






Denne oppskriften har jeg lånt fra bloggen
Stines hjem. Den virket rett og slett veldig enkel å lage.
Ta en titt på bloggen hennes, hun er så innmari
 god til å ta stemningsfulle bilder.






Begynn med å kjøre to pakker Oreo evt Dots i blender.






Kjør til at blir smuldret.






Bruk en gaffel til å få blandet oreokjeksen litt og litt 
med to pakker Tine kremost naturell.






Trill til kuler som settes i fryseren i ca en time.
I mellomtiden smelter man to til tre plater med sjokolade over vannbad.
 Jeg brukte hvit kokesjokolade.

Ta noen kuler opp av gangen. Fest dem på en pinne eller sugerør som her 
og dypp dem i sjokolade og så i ønsket pynt/strøssel. 
Cakepopsene må stå kjølig til de skal serveres.





Sugerørene har jeg kjøpt på Festfabrikken.
Honeycoms til bursdags-dekorasjon var jeg heldig å vinne
fra Blomme.no på bloggen Stylizimo.


Mitt første forsøk på cakepops ble ikke perfekte,
 men jammen smakte de godt :)
Og det jo i grunn det som teller :) 


2 kommentarer:

  1. ÅH! Så herlig dette så ut,syntes de så helt perfekte ut i mine øyne jeg:))De går nok unna på et blunk vil jeg tro:)
    Klem fra Ravneveien i herlig kveldssol:))

    SvarSlett
  2. Så flink du er! Fine ble de :-) Jeg har også prøvd meg på det - synes det var noe pirk! :P Men gøy for barna da :) Flott blogg og ha en god dag :) Klem Monica.

    SvarSlett