lørdag 1. juni 2013

Nydelige prydkirsebærtre








Denne uken oppdaget jeg til min store glede at
et tre med prydkirsebær som jeg fikk kjøpt
som er røverkjøp et par år tilbake, hadde overlevd.
Det har nemlig fått en hard start på livet i vår hage.






Vi bor tett opp mot skogen og har en hel hærskare av rådyr som
koser seg stort i vår hage. Vi kjøpte to like trær og i fjor ble det ene
 spist til fillebiter og det andre så ikke bra ut. 
Men det var jo verdt et forsøk.....






At vinteren har vært hard mot en del vekster 
denne vinteren er det ingen tvil om.
 Spesielt har det gått hardt ut over planter 
som opprinnelig ikke hører til i vårt klima. 
Dette japanske kirsebærtreet
 så litt pjusk ut i utgangspunktet og jeg
hadde derfor liten tro på skulle 
overleve frem til denne våren.























En liten maur på tur i skjønnheten 








For en nydelig lys og deilig kveld å ta bilder av et litt 
slitent, men vakkert tre.Skal passe på deg jeg :)  




Ha en herrlig start på juni måned.









1 kommentar:

  1. Skjønne bilder på en skjønn kveld:)Ja vi finner stadig ut nyeplanter som har dødd her i vinter også.Veldig kjedelig,og man må til å kjøpe nytt(som også kan være ganske kostbart..)Kos deg i hagen din,også håper vi på SOL i morgen også:)klem

    SvarSlett