onsdag 22. mai 2013

Kandisert stemorsblomster








Jeg presset for noen dager tilbake en del 
stemorsblomster i en blomsterpresse.
Resultatet ble veldig bra og disse ble i dag med på et
 forsøk på å lage kandisert stemorsblomster som kan
 brukes som pynt på kaker og cupcakes seinere. 
Det går an å gjøre dette med ferske blomster også,
men da blir ikke holdbarheten like lang.






Den tørkede blomsten pensles så med eggehvite.








Nå er det tid for å strø over sukker.
Ikke ta for mye, for da forsvinner blomsten litt.
Hell forsiktig av hvis det kommer for mye på.






Synes resultatet ble veldig søtt og disse kan nå
oppbevares i en boks til neste gang det
er festligheter på gang i huset.


Moro med egenprodusert, blomstrende
 og spiselig pynt.





Ha en fin-fin maidag selv om regnet strømmer ned.


Takk for koselige hilsener på bloggen min; jeg blir glad av sånt :) 

5 kommentarer:

  1. Hei på deg! Så lurt det var! Og så fine de ble!!!
    Ha en fin dag i regneværet! Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  2. Helledussen!! sier jeg bare...skikkelig sukkersøte:)))
    Hva sier du til været vi har i området vårt i dag da?Skal si jeg har kost meg inne i dag,tilogmed Nure ville ikke gå tur engang....bare DET sier hvor vått og surt vær vi har i dag...hi,hi
    Fin onsdagskveld!Klem Vibeke

    SvarSlett
  3. Så utrulig skjønne dei blei,elsker stemorsblomsten og desse var søte:)

    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Å besvim de ble fine!!!
    Tusen takk for tips , jeg elsker disse blomstene!
    Så koselig at du hadde vært innom meg❤ble glad !

    Skal komme innom deg igjen jeg.
    Klem Camilla ❤

    SvarSlett