torsdag 9. mai 2013

Blomsterpresse








For en ukes tid siden var jeg på jente-tur med min søster til
en kusine som bor i Asker. Vi hadde en superkoselig dag.
Vi møttes på Bærums verk først, der det er så mange
 koselig butikker og spisesteder.




Der besøkte vi blant annet Snekkerbua 
som er en veldig koselig butikk med masse flotte kvalitetsvarer.
Der kjøpte jeg en liten "reise-vekkgave" til ungene;
et tresverd og en blomsterpresse i tre.














Gavene falt i smak og Maren har vært veldig ivrig på å presse blomster. 
Enkel i bruk og har gitt ei spent jente fine blomster som vi
skal bruke til litt forskjellige ting.






Her har jeg "lånt" pressa og presset noen
stemorsblomster. Disse ble vasket godt og lagt til tørk
før jeg la dem inn mellom to mellomleggspapir.
Disse blomstene er spiselige,
så de skal brukes som pynt seinere i mai :)
Kommer mer i et seinere innlegg.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar