fredag 26. april 2013

Mammas pelargonium







I dag har jeg vært heldig å få avleggere av
 mammas store utvalg av pelargonium.
Dronning Ingrid, Mårbacka, Duftpelargonium er bare noen av navna.
Det er mange utgaver av denne blomsten og det er moro
å observere mamma når hun forteller om dem.
Hun har veldig grønne fingre og elsker blomster og hage.
Kjenner at jeg har blitt preget av dette og
 interessen blir bare større og større her også.















Gleder meg til å drive frem disse og få se dem med de 
skjønneste blomster i løpet av sommeren.









Enn så lenge får de stå å gjøre seg klare i vinduskarmen.






Ha en deilig helg. 




3 kommentarer:

  1. Så herlig å få så flotte avleggere og plante om,det husker eg mamma gjorde masse før og det er jo ein smart måte å gjere det på:)
    Ønsker deg ei flott helg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. De ser kjempefine ut!
    Pelargonia er så livskraftige, robuste og fine planter. Jeg har hatt veldig mange oppigjennom, men ser at noen ikke klarte vinteren i kjelleren min i år.

    God helg!

    SvarSlett
  3. Åh vilken HÄRLIG blogg!
    Kram,
    Titti

    SvarSlett