fredag 1. mars 2013

Hjemmelaget granola








I går hadde jeg fridag og var en tur innom mitt absolutte favorittbakeri;
Rent mel i posen.
Der ble jeg inspirert til å prøve å lage min egen granola.
Fikk tips om å langtidsbake det i ovnen på svak varme
 og bruke en magisk ingrediens: 





honningen fra Blomstadli.



Prøvde meg bare litt frem med mengde.
Her er oppskrift:


ca 7 dl store havreflak
3 store ss med honning
3 ss kokosolje
ca 5 dl hasselnøtter
1 neve mandler i biter
litt tørkede tranebær
litt rosiner
10 tørkede aprikoser i biter


Smeltet kokosolje og honning på svak varme
før jeg blandet det inn i resten.
Bakte det på 100 grader til det var sprøtt og godt.
Hvis du vil ha det søtere så kan man bare ta mer honning.








Med blåbær og yoghurt
blir dette en nydelig frokost.






Frokosten er servert.







Jeg er så glad i dag, for min kjære mann overrasket meg med
 å kjøpe en makrolinse i går. Den gjør det så mye
lettere å ta detaljbilder.
Yohoooo :) 






1 kommentar:

  1. Så fine bilder Annette!. Snart tom for honning her, men har holdt av et spann til degsom godtgjørelse for god reklame.

    SvarSlett