torsdag 28. mars 2013

Fuglerede med vaktelegg








Rett før påske fikk jeg kjøpe en noen vaktelegg av onkel
 fra gården Blomstadli.
De regnes som en delikatesse,
 men de jo også så lekre som dekorasjon.






Jeg ville lage en dekorasjon til påske med dem
og endte opp med å binde/flette et lite rede
av bjørkekvist og festet et par grener med
puselabber på toppen.







Som fyll brukte jeg litt av det jeg fant i hagen 
og litt ull jeg hadde liggende.











Vakteleggene er bare vakre og skaper den rette påskestemningen.




Ha en fortsatt herlig påske.






4 kommentarer:

  1. Det ble jo riktig flott Anette,her om dagen klekkes det nå mange vaktelkyllinger i forskjellige farger.

    Hilsen
    Åge

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Åge. Har kost meg med å sitte ute og lage redet i sola :)
      Så stas med flere kyllinger.
      Fortsatt god påske.
      Klem,Anette

      Slett
  2. Rett og slett helt herlig:)))Fortsatt god påske,klem Vibeke

    SvarSlett
  3. Så nydelig vakkert!! VÅR!!
    klem Torunn M-N

    SvarSlett