søndag 27. januar 2013

4-års bursdag










Minstejenta vår Maren fylte 4 år på fredag og lørdag var det tid for familiebursdag.
 Sugerør, merkelapper og små cupcakesformer er fra fine Festfabrikken.
 Siden Maren ikke er så glad i brus, falt valget på en flaske med deiligste Union eplemost
 produsert i nabobyen Skien. Ikke noen bakdel at flaskene er skikkelig fine.
Perlepynten er laget av storebror Magnus på 5.







Voksenbordet var pyntet med ranunkler. Herlige farger.








Muffins hører alltid med i bursdag hos oss og disse formene
 fra Festfabrikken er både søte og veldig gode.








Denne kaken var et lite eksperiment. Her har jeg blitt inspirert
 av Call me cupcake og brukt to oppskrifter derfra og komponert litt selv.
 Bunnen var rose med limesmak med bringebærkrem
 og bringebærsyltetøy mellom lagene.
På toppen hadde jeg en marengskrem.
Tape på vimpel fra Festfabrikken.







Sjokoladekake hører med og snuppa er 
veldig glad i nonstop, så denne prinsessekrona
 har lenge vært på ønskelista for bursdagen hennes.














Søte og faktisk veldig gode skumhjerter fra Kremmehuset. Nam,nam!



Bursdagbarnet var strålende fornøyd med bursdag 
sammen med kusiner og fettere og resten av familien.













10 kommentarer:

  1. Hei du!:)
    Takker og bukker for hyggelig kommentar inne hos meg! :)

    ....og for en fantastisk jentebursdag du har stelt i stand! Jeg er imponert!!!:) aldeles nydelig:)

    Jeg er jo egentlig skiens-jente vettu(selv om jeg for øyeblikket bor i Oslo), så union kjenner jeg godt til:) eplemosten er god!:)

    Messen var super! Jeg storkoste meg! Heeelt fantastisk:)

    Ønsker deg en fin kveld og en flott uke!
    Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du stakk innom her hos meg :)
      Jasså, så du er Skiens-jente. Ja, da kjenner du jo godt til Union. Jobbet der faktisk en sommer selv.
      Så stas at du likte det jeg hadde gjort i stand til bursdag :)
      En strålende uke til deg også
      Klem,Anette

      Slett
  2. Jammen ikkje rart ho var fornøyd for så flott laga til,bare heilt nydelig og fekk lyst på kake eg nå:)
    Me var alltid kvar sommer i Porsgrunn hos farmor,er så fint det borte og alltid koselig å være der borte,siden farmor døde for et år siden så blir det nok ikkje det samme å reise bort over der men ei liten avstikkere går fint:)
    Knallgod den eplemosten!

    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du likte det jeg hadde stelt i stand :)
      Ja det er mange flotte plasser her i området, men jeg skjønner jo godt at ikke det blir det samme for deg når holdepunktet er borte.
      God kveld i stua til deg også :)
      Klem,Anette

      Slett
  3. Oi, så flott for både øyne og gane:))
    Ikke rart frøkna var fornøyd ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og så koselig at du vil følge meg :)
      God kveld til deg.
      Klem,Anette

      Slett
  4. Hei og god morgen!
    Så herlig pyntet festbord med mange fristende godsaker! Herlige eplemostflasker med "hatt", vimpelkake og de lekreste muffins. Tipper det falt i smak!
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Det så koselig ut!
    Mange fine detaljer og gode ideer.
    Skulle forresten ønske at Aass bryggeri her i Drammen kunne tatt en ny rundt med design på flaskene sine...

    SvarSlett
  6. Så flott bursdagsbord med masse snadder!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig du tok turen innom her hos meg og at du likte det jeg har laget i stand :)
      Klem,Anette

      Slett