fredag 21. desember 2012

Et hjerte fylt med...



...godsaker til de små fuglene i jula. 






Vet ikke om de vil ha det, men det pynter i alle fall opp døra på lekestua vår. Det er laget av tørkede tranebær og gresskarkjerner som er tred på en ståltråd.






I år ble det en grønn og frisk krans med buksbom på døra til lekestua.






 Juleneket er som alltid på plass. I år var jeg rask med å henge det opp. For i forfjor så "skulle jeg bare..." og la det fra meg på bakken og det endte slik...






Førjulsfest for rådyra i hagen.






I denne lekre kobberkjelen som er arvet av barnas ene oldemor, pleier vi å oppbevare fuglematen slik at ikke musene går tak i den. Vi vil ikke ha dem her, selv om nettene har blitt lange...






I den røde postkassen har ungene pleid å legge brev til nissen med ønsker. Så får vi se om han spiser opp grøten som vi setter ut lillejulaften kveld.





Så da er lekestua klar til jul.





5 kommentarer:

  1. Så koselig!!!
    Det er herlig å bli omgitt av dyr :)
    Fin jul ønskes til deg!

    Hilsen fra Stine

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk! Setter STOR pris på det. Rådyra er nydelige, bare de kunne holdt seg unna blomstene mine om sommeren ;)

      Slett
  2. Så koselig, og så fint at du tenker
    på dyrene ute ღ Jeg likte såååååååå
    godt hjertet med tranebær, tusen takk
    for tisp ღ Ha en riktig god jul
    Hilsen Mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk for koselig tilbakemelding. Fersk som jeg er i bloggverden, så er det stor stas :)
      God jul til deg også.
      Klem,Anette

      Slett
  3. Så koselig bilder! Takk for hyggelig hilsen hos meg :) Med ønske om en riktig god jul og alt godt for det nye året :) Hilsen Gry

    SvarSlett